3ይ ክፋል መን'ዩ ቶኽላ!???::
ፍትሐ ነገሥት ኣብ ዓንቀጽ ፳፫ (23)
ካብ ካልኣይ ክፋል ዝቀሰለ
ኣብታ ቁጽሪ ፰፻፮ ካብዚ ተላዒሎም ወይ ተበጊሶም ቅዱሳን ኣቦታት የውሃንስ ኣፈወርቂ እሞ ካልኦት ቅዱሳን ኣቦታት ፪ ኣድለይቲ ነገራት ከም ዘድልዩ ተረዲኡ።ሓደ ካብኡ ድማ ከምቶም ዘይ ኣመንቲ ኣህዛብ ክንሓስብ ከም ዘይብልና። ሓደ ካብኣቶም ሕቡእ ኢዩ።ክንሓስብ ኣይግባኣናን ከምቶም ዘይኣመንቲ ፥ዘይኣመኑ ኣህዛብ ብኦሪታዊ ሕጊ(ዘሌ፩፭፥፩፡፴)፳፪፡፳፭) ከም ዝተኣዘዙ ምእመናን ርኹሳን ከምዝኾኑ ክንሓስብ ኣይግባእን።ኢሉ ኣዚዙ የውሃንስ ኣፈወርቅ ይብል ፍትሃ ነገስት።
ካልኣይን ግልጽን ድማ ኣእምሮ ጠባይእ ፥ንማለቱ ኢዩ፤ ኣእምሮ ጠባይዕ ዘይብሎም ካብ ምኻኖም ዝተላዕለ፥እንሲታታት ኩላቶም ንጹሃን ኢዮም።ፈሊጥና ክንምግቦም ካብ ንደሊ ምምጋብ፥ከይንኽልከል፥ብዘይካ ደምን ተሓኒቁ ዝሞተን ንጣዖት ዝተሰዊአን ተዘይ ኮይኑ ኩሉ እንሲሳ ክንበልዕ ከም ዝግብኣና ይገልጽ።
ኣብታ ቁጽሪ ፰፻፰ ተደኣ ሪኢና ነቲ ቅዱስ ጳውሎስ ኣብ ሮሜ፲፬ ጥቅሲ፲፬ ዘላ ብምውሳድ ፍትኃ ነገስት( ሮሜ 14:14)ነቲ ኸም ርኹስ ዚርእዮ ደኣ፡ ንእኡ እዩ ርኹስ ዚዀኖ እምበር፡ ብርእሱስ ገለ ርኹስ እኳ ኸም ዜልቦ፡ ብጐይታና የሱስ እፈልጥ ተረዲኤዮውን ኣሎኹ።ብምምጻእ ርኹስ ዝበሃል መግቢ ከም ዘየለ የረዱኡ ኣቦታቲና፤ታይ ዲያስ ንፍጣ ነገስት ኣይኣምኑልን ወይሲ ኣየንበቡዎን፧።
ኣብታ ቁጽሪ ፰፻፲በስ ፶ወ፪ቱ ተደኣ ሪኢና ዓንቀጽ ፪፫ ፍት ሃ ነገስት ዝኾነ ይኹን ጳጳስ ይኹን ቀሺ ዝኾነ ይኹን ዝብላዕ ወይ ድማ ብልዒ ርኹስ ኢዩ ኣይበል ይብል።
ካበይ ዝመጸ ደኣሉ እዚ ርኹስ ኢዩ ኣይትብልዑ ኢልካ ምጉስጋስን ነቶም ይብላዕ ዲዪ ኢሎም ተሓቲቶም እወ ከም ልምዲ ንሕና ኣይንበልዕን ጸኒሕና እንበር እወ ይብላዕ ኢሎም ንዝመሃሩ ኸኣ ተሓድሶ መናፍቃን ምባል ኣታ ህዝቢ።ሕግን እምነትን ኦርቶዶክስ ቅዱሳን ኣቦታት ዝገደፉልካ ንነግረካ ኣሎና።መን ኢዩ ምንፍቂና ኡ ከይፍለጥ ተጥዐንቀ ካብ መናፍቃን እንዳበለ ዘዕሽወካ ዘሎ ግን ከም ውላድካ ከግህደልካ እፈቱ።ብዙሓት እውን ሕቶ ይኾኖኩም ኢዩ።መሳኽን ዋእ እዞም ግብጺ እሞ ኩሎም ኣብ ዓለም ዘለዉ ኦርቶዶክስ ሓሰማን ተፋላለየ መግብን ይበልዑ ንሕና ግን ዘይንበልዕ።እዛ ናትና ኦርቶዶክሲ ከመይ ዲያ ክትብሉ ጎኒፍኩምኒ ኣለኹም።ኣጆኹም እታ ናትና ኦርቶዶክስ ከምቶም ካልኦት ሓቂ ዝምህሩ መምህራን ስለ ዘይብላ፤በዓል በእንተ ከርሱ ኮይኖም ወገና እንበር ዝፈሊ የብልና።ካብ ኣሕዋታ ግብጻውያንን ካልኦት ኦርቶዶክሳውያንን።ተኾነ በዓል ኣባ በእንተ ከርሱ፤በእንተ ልብሱ፤ከለዉ መሳኽን ኩሉ ተሓዋዊሱኩም፤ሎሚ ግን ነዚ ልዕሊ ሽሕ ዓመት ብዉሑድ ዝገበረ ሕጊን ናይ ኣቦታቲና ትእዛዝን ሰሚዕኩም ፈኺሱኩም ኪኸዉን ተስፋ ይገብር።
ኣብ ቅዳሴ እውን ስርዓተ ቅዳሴና ገጽ 41/፵፩እግዚኣብሄር ዝፈጠሮ ቅዱስ ከም ዝኾነ ፤ዝድርበ እውን የብሉን ንብል፥(፩ይ ጢሞ፬፥፭) (1ይ ጢሞቴዎስ 4:4-5)
እቲ ፍጥረት ኣምላኽ ብዘሎ ጽቡቕ እዩ እሞ፡ ብምስጋና እንተ ተቐበልካዮ፡ በቲ ቓል ኣምላኽን ጸሎትን ዚቕደስ ስለ ዝዀነ፡ ገለ እኳ ዚድርበ የብሉን።ዝብል ቃል መዓልታዊ ኢና ነንቢቦን ንጽሊየሉን፤እሞኸ ፤እዞም ንደቂ ገርሂ ልባ ክስቶ ደኣ ሓሰማ ትብላዕ ኢያ ኢሉ እንዲዩ ዝምህር እንዳበሉ ሰብ ንምንጻል ስራሕና ኢሎም ተታሒዞሞ ዘለዉን።ነዚ ጸሎተ ቅዳሴ ከንቢቡልኩም ከለዉ ዘይ ኣምኑ ኮይኖም ዲዮም፥ዝሓልፍዎ ዋላስ ዒራ ኣበይ ከይበጽሕዎ ኢሎም ኢዮም መሳርሒኦም ክገብሩኹም ዝጽዕሩ ዘለዉ።ወይሲ ናይ ሎሚ ዘበን መምህራን ኣብ ቅድመ ኣምላኽ ክቀርቡ ኩሉ ስለዝፈልጥ ኣምላክ ዝፈጠሩ ንሱህ ኢዩ ዝድርበ የብሉን ይብሉ።ኣብ ቅድመ እቶም ዘይፈልጡ መሳኽን ህዝቢ ግን ክስቶ ምብላዕ ርኹስ ኢዩ።ክስቶ ኣይትብላዕን እንዳበሉ ካብ ሓዲስ ኪዳን ናብ ዘበነ ኦሪት ዝመልሱኹም ዘለዉ።ብጸሎትን ብምስጋናን ዝባረኽ ስለዝኾነ፤
እሞኸ እዞም ዘይተጻሕፈ ዘንቢቡ፤ቄናን ትምህርቲ ዝምህሩ ዘለዉ ዲዮም ተኻሉስ እቶም ቅዱሳን ኣቦታቶምን ሕግን ስርዓትን ቤተ ክርስቲያኖምን ፈሊጦምን ኣጽፊፎምን ዝከዱን ዝምህሩን ግንከ ተሓድሶ መናፍቃን እንዳ ተባህለ ስሞም ዝጽልም ዘሎ ኢዩ።ገና ተረፈ ሓቂ ብምዓልቱ ክትኮስ ኢዩ።ኣቦታቲኩምን ኣቦታተይን ርኹስ ዝበሃል የሎን ኢሎሙና ኣለዉ።ነቶም ርኹስ ኢዩ ኢሎም ዝምህሩ ግን ተኻሉ ምኻኖም ደኣ ፍለጡዎምን ካብ ኦም ረሓቁን።
ኣብታ ቁጽሪ ፰፻፮ ካብዚ ተላዒሎም ወይ ተበጊሶም ቅዱሳን ኣቦታት የውሃንስ ኣፈወርቂ እሞ ካልኦት ቅዱሳን ኣቦታት ፪ ኣድለይቲ ነገራት ከም ዘድልዩ ተረዲኡ።ሓደ ካብኡ ድማ ከምቶም ዘይ ኣመንቲ ኣህዛብ ክንሓስብ ከም ዘይብልና። ሓደ ካብኣቶም ሕቡእ ኢዩ።ክንሓስብ ኣይግባኣናን ከምቶም ዘይኣመንቲ ፥ዘይኣመኑ ኣህዛብ ብኦሪታዊ ሕጊ(ዘሌ፩፭፥፩፡፴)፳፪፡፳፭) ከም ዝተኣዘዙ ምእመናን ርኹሳን ከምዝኾኑ ክንሓስብ ኣይግባእን።ኢሉ ኣዚዙ የውሃንስ ኣፈወርቅ ይብል ፍትሃ ነገስት።
ካልኣይን ግልጽን ድማ ኣእምሮ ጠባይእ ፥ንማለቱ ኢዩ፤ ኣእምሮ ጠባይዕ ዘይብሎም ካብ ምኻኖም ዝተላዕለ፥እንሲታታት ኩላቶም ንጹሃን ኢዮም።ፈሊጥና ክንምግቦም ካብ ንደሊ ምምጋብ፥ከይንኽልከል፥ብዘይካ ደምን ተሓኒቁ ዝሞተን ንጣዖት ዝተሰዊአን ተዘይ ኮይኑ ኩሉ እንሲሳ ክንበልዕ ከም ዝግብኣና ይገልጽ።
ኣብታ ቁጽሪ ፰፻፰ ተደኣ ሪኢና ነቲ ቅዱስ ጳውሎስ ኣብ ሮሜ፲፬ ጥቅሲ፲፬ ዘላ ብምውሳድ ፍትኃ ነገስት( ሮሜ 14:14)ነቲ ኸም ርኹስ ዚርእዮ ደኣ፡ ንእኡ እዩ ርኹስ ዚዀኖ እምበር፡ ብርእሱስ ገለ ርኹስ እኳ ኸም ዜልቦ፡ ብጐይታና የሱስ እፈልጥ ተረዲኤዮውን ኣሎኹ።ብምምጻእ ርኹስ ዝበሃል መግቢ ከም ዘየለ የረዱኡ ኣቦታቲና፤ታይ ዲያስ ንፍጣ ነገስት ኣይኣምኑልን ወይሲ ኣየንበቡዎን፧።
ኣብታ ቁጽሪ ፰፻፲በስ ፶ወ፪ቱ ተደኣ ሪኢና ዓንቀጽ ፪፫ ፍት ሃ ነገስት ዝኾነ ይኹን ጳጳስ ይኹን ቀሺ ዝኾነ ይኹን ዝብላዕ ወይ ድማ ብልዒ ርኹስ ኢዩ ኣይበል ይብል።
ካበይ ዝመጸ ደኣሉ እዚ ርኹስ ኢዩ ኣይትብልዑ ኢልካ ምጉስጋስን ነቶም ይብላዕ ዲዪ ኢሎም ተሓቲቶም እወ ከም ልምዲ ንሕና ኣይንበልዕን ጸኒሕና እንበር እወ ይብላዕ ኢሎም ንዝመሃሩ ኸኣ ተሓድሶ መናፍቃን ምባል ኣታ ህዝቢ።ሕግን እምነትን ኦርቶዶክስ ቅዱሳን ኣቦታት ዝገደፉልካ ንነግረካ ኣሎና።መን ኢዩ ምንፍቂና ኡ ከይፍለጥ ተጥዐንቀ ካብ መናፍቃን እንዳበለ ዘዕሽወካ ዘሎ ግን ከም ውላድካ ከግህደልካ እፈቱ።ብዙሓት እውን ሕቶ ይኾኖኩም ኢዩ።መሳኽን ዋእ እዞም ግብጺ እሞ ኩሎም ኣብ ዓለም ዘለዉ ኦርቶዶክስ ሓሰማን ተፋላለየ መግብን ይበልዑ ንሕና ግን ዘይንበልዕ።እዛ ናትና ኦርቶዶክሲ ከመይ ዲያ ክትብሉ ጎኒፍኩምኒ ኣለኹም።ኣጆኹም እታ ናትና ኦርቶዶክስ ከምቶም ካልኦት ሓቂ ዝምህሩ መምህራን ስለ ዘይብላ፤በዓል በእንተ ከርሱ ኮይኖም ወገና እንበር ዝፈሊ የብልና።ካብ ኣሕዋታ ግብጻውያንን ካልኦት ኦርቶዶክሳውያንን።ተኾነ በዓል ኣባ በእንተ ከርሱ፤በእንተ ልብሱ፤ከለዉ መሳኽን ኩሉ ተሓዋዊሱኩም፤ሎሚ ግን ነዚ ልዕሊ ሽሕ ዓመት ብዉሑድ ዝገበረ ሕጊን ናይ ኣቦታቲና ትእዛዝን ሰሚዕኩም ፈኺሱኩም ኪኸዉን ተስፋ ይገብር።
ኣብ ቅዳሴ እውን ስርዓተ ቅዳሴና ገጽ 41/፵፩እግዚኣብሄር ዝፈጠሮ ቅዱስ ከም ዝኾነ ፤ዝድርበ እውን የብሉን ንብል፥(፩ይ ጢሞ፬፥፭) (1ይ ጢሞቴዎስ 4:4-5)
እቲ ፍጥረት ኣምላኽ ብዘሎ ጽቡቕ እዩ እሞ፡ ብምስጋና እንተ ተቐበልካዮ፡ በቲ ቓል ኣምላኽን ጸሎትን ዚቕደስ ስለ ዝዀነ፡ ገለ እኳ ዚድርበ የብሉን።ዝብል ቃል መዓልታዊ ኢና ነንቢቦን ንጽሊየሉን፤እሞኸ ፤እዞም ንደቂ ገርሂ ልባ ክስቶ ደኣ ሓሰማ ትብላዕ ኢያ ኢሉ እንዲዩ ዝምህር እንዳበሉ ሰብ ንምንጻል ስራሕና ኢሎም ተታሒዞሞ ዘለዉን።ነዚ ጸሎተ ቅዳሴ ከንቢቡልኩም ከለዉ ዘይ ኣምኑ ኮይኖም ዲዮም፥ዝሓልፍዎ ዋላስ ዒራ ኣበይ ከይበጽሕዎ ኢሎም ኢዮም መሳርሒኦም ክገብሩኹም ዝጽዕሩ ዘለዉ።ወይሲ ናይ ሎሚ ዘበን መምህራን ኣብ ቅድመ ኣምላኽ ክቀርቡ ኩሉ ስለዝፈልጥ ኣምላክ ዝፈጠሩ ንሱህ ኢዩ ዝድርበ የብሉን ይብሉ።ኣብ ቅድመ እቶም ዘይፈልጡ መሳኽን ህዝቢ ግን ክስቶ ምብላዕ ርኹስ ኢዩ።ክስቶ ኣይትብላዕን እንዳበሉ ካብ ሓዲስ ኪዳን ናብ ዘበነ ኦሪት ዝመልሱኹም ዘለዉ።ብጸሎትን ብምስጋናን ዝባረኽ ስለዝኾነ፤
እሞኸ እዞም ዘይተጻሕፈ ዘንቢቡ፤ቄናን ትምህርቲ ዝምህሩ ዘለዉ ዲዮም ተኻሉስ እቶም ቅዱሳን ኣቦታቶምን ሕግን ስርዓትን ቤተ ክርስቲያኖምን ፈሊጦምን ኣጽፊፎምን ዝከዱን ዝምህሩን ግንከ ተሓድሶ መናፍቃን እንዳ ተባህለ ስሞም ዝጽልም ዘሎ ኢዩ።ገና ተረፈ ሓቂ ብምዓልቱ ክትኮስ ኢዩ።ኣቦታቲኩምን ኣቦታተይን ርኹስ ዝበሃል የሎን ኢሎሙና ኣለዉ።ነቶም ርኹስ ኢዩ ኢሎም ዝምህሩ ግን ተኻሉ ምኻኖም ደኣ ፍለጡዎምን ካብ ኦም ረሓቁን።
No comments:
Post a Comment